Meyer Riegger
Menu

Februar Katinka Bock

02.05.14 – 31.05.14 Solo Exhibition Meyer Riegger, Berlin

(En)

A Conversation between North and February N: My constant is space, my territory immaterial. But time envelops my limbs. It reaches out for me, while I lay my breath on it. Here I exist in a subtle way. The passing of time is inscribed in the discrepancy between two chairs, one placed on an island in a park for a certain time, weathered and dull-edged, it bears evidence of my presence, my gusting and secret hunting on its skin. I never saw the other one. Would they recognize each other? F: Their …

(De)

Gespräch zwischen Nord und Februar N: Meine Konstante ist der Raum, immateriell ausgerichtet mein Gebiet. Doch die Zeit umfasst meine Glieder. Sie greift nach mir, während ich meinen Atem über sie lege. Hier bestehe ich subtil. Die Spur meines Zeitverlaufs schreibt sich in der Differenz zweier Stühle ein, der eine für eine bestimmte Dauer auf einer Insel im Park platziert, verwittert und von stumpfer Oberfläche trägt er mein Vorhandensein, mein Wehen und heimliches Jagen auf seiner Haut. Den …

No results